Némi csalódás számunkra, hogy a kamionos árufuvarozás ellehetetlenítése ügyében helyesen szavazó Fidesz most hallgat, ahelyett, hogy az olasz álláspontot támogatná, de ugyancsak hallgat az immár EP-mandátummal rendelkező „Mi Hazánk Mozgalom” is.
A válság mindeközben egyre mélyül. A 2025 január 1-én életbe lépő szabályozás (flottaszabályozás) ugyanis arra kötelezi az autógyárakat, hogy ha nem adnak el megfelelő számban elektromos autókat, akkor büntetést kell fizetniük az eladott robbanómotoros autók után.
Tehát Kovács Jóska akkor kap elfogadható áron egy benzines autót, ha ráveszi Kis Pistát, vegyen már egy elektromosat, neki úgyis van már egy benzines (dízelmeghajtású) autója. Hogy aztán ki mennyit megy autójával? Senkit nem érdekel. És erre csak egy jelzőt lehet mondani: Elmebeteg.
A legfrissebb autóértékesítési adatok:
Az elektromos járművek értékesítése Európában drámai módon visszaesett. 2024 augusztusban Németországban az eladások 69 százalékkal estek vissza 2023 augusztusához képest, míg az EU egészében 36 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Ez arra készteti az autógyártókat, hogy sürgősen enyhítő intézkedéseket kapjanak Brüsszeltől.
Mindamellett az elektromos autók aránya Németországban 2024.01.01-én 2,9 % volt, a plug-in hibridjárműveké pedig 1,9 %.
2023-ban az EU-ban az akkumulátorral működő elektromos járművek aránya 1,7 százalék volt. Hasonló nagyságrendre lehet számítani a hibrid járműveknél is.
Ez természetesen túl alacsony ahhoz, hogy az üzemanyagfelhasználásban nyomot hagyjon. És a statisztikai adatok szerint nem is csökken a felhasználás.
A benzines autóknál enyhén csökkent az értékesítés egy év alatt, a dízeljárműveknél erősebb a csökkenés.
Viszonylag jól szerepeltek a hibrid és a plug-in hybrid autók. [1]
Az összeurópai autóipari értékesítés csökkenésében természetesen egyéb tényezők is közrejátszanak.
Ilyenek lehetnek a zöldrögeszme okozta tömeges munkahely-leépítések, az ebből fakadó általános életszínvonal-csökkenés, vásárlóerő-csökkenés. De nem növelik a vásárló bizalmát a mindent ellenőrizni akaró EU hatalmi gépezet törekvései sem az autósok, illetve az autóközlekedés egyre erőteljesebb ellenőrzésére. Aminek árát természetesen a vásárlóval fizettetik meg.
Források:
Pkw-Neuzulassungen August 2024: E-Auto-Absatz bricht dramatisch ein (adac.de)
EU-Neuzulassungen 8/2024: Elektroautos mit 14,4 % Marktanteil – ecomento.de
Hivatkozás:
[1] „A hibridek alapvetően robbanómotoros autók (legtöbbször benzinesek). A beléjük szerelt villanymotor csak kiegészítő funkciót lát el. Egy hybrid autó fékezéskor visszanyeri a hagyományos autóknál elveszett energiát.
A plug-in hibridekben már nagyobb akkumulátor van. Ezek az autók teljes értékű elektromos autók, amelyeket városi vagy elővárosi közlekedésre terveztek. A hibridekkel szemben kívülről, kábellel is tölthetők. Az akkumulátor általában 20-50 km-es hatótávot biztosít. Optimális esetben keverten használják őket. A városi közlekedéshez a közlekedés során nem szennyező elektromos motor használata az ideális. Országúti közlekedéshez pedig ott van a robbanómotor, így akármekkora távolságra eljuthatunk.”
Forrás, illetve bővebb magyarázat: Hybrid, plug-in hybrid, elektromos autó – mi a különbség? | Schiller Autó Család
Az elektromos autók értékesítésének drasztikus visszaeséséről a vezess.hu is beszámolt „Megroggyant az EU-s autópiac augusztusban” címmel.
2024. szeptember
Közzéteszi:
Király József
okl. vegyészmérnök
Tetszett a cikk? Amennyiben igen, fejezze ki tetszését a részünkre nyújtott támogatással 300 Ft értékben. Bankszámlaszámom: – Király József – 10205000-12199224-00000000 (K&H) A közleményben kérjük megadni: klímarealista. |