Az alábbiakban közreadjuk a Journalistenwatch vonatkozó gondolatait:
Több százezer munkahely megszűnése: fordulat a „zöld alkuban”
A zöld alku homlokzata repedezni kezd. Varsóban, Prágában és Rómában növekszik az ellenállás a brüsszeli előírásokkal szemben, amelyek szerint 2035-től csak kibocsátásmentes új autók hozhatók forgalomba. Brüsszel nyomás alatt áll. Németország is fordulatot hajt végre. A kancellári hivatalban tartott autóipari csúcstalálkozón Friedrich Merz kancellár (CDU) hivatalosan is bejelentette a visszakozását. Ez azt jelenti, hogy a jövőben továbbra is engedélyezni fogják a klímasemleges adalékokkal ellátott belső égésű motorokat, a hibrideket és a range extenderrel [1] felszerelt járműveket. Egyre inkább elterjed az a felismerés, hogy a technológiai nyitottság nélkül nem lehet előrelépni.
Bystron: „Dieselautót vezetek, mert ez egy szuper technológia”
Az ellenállás jogosságát Petr Bystron, az AfD politikusa október 8-án az Európai Parlamentben világosan kifejtette. „Münchenből származom, és BMW-t vezetek, nem azért, mert a cég a választókerületemben van, hanem azért, mert egyszerűen a legjobb autókat gyártja. És azért vezetek dízelautót, mert ez egy szuper technológia – takarékos, környezetbarát és teljesen elpusztíthatatlan.”
Bystron emlékeztetett arra, hogy a német mérnöki tudás évtizedekig világszinten élen járt – amíg Brüsszel ideológiai okokból nem kezdte el ellenezni. Ma már nem a teljesítmény és az innováció számít, hanem a politikai szlogenek.
Iparleépítés Németországban
Bystron az X-en arra figyelmeztetett, hogy Brüsszel klímapolitikája már régóta több százezer munkahelyet semmisített meg: „A belső égésű motoroknak maradniuk kell: Von der Leyennek mennie kell! Németországban folyamatos az iparleépítés: több százezer munkahely szűnt meg. A Bizottság aratja, amit vetett: holnap két bizalmatlansági indítványt is benyújtanak!”
És tovább: „Az embereket arra akarják kényszeríteni, hogy egy alacsonyabb színvonalú technológiát használjanak, például az elektromos autót. Alaptalan magyarázatokkal kényszerítették rájuk ezt. És mi az eredmény? Csak Németországban tavaly 50 000 munkahely szűnt meg, 2019 óta pedig akár 120 000.”
Egy mondat, ami eltalálja a lényeget: „Brüsszel tönkreteszi azt, ami Németországot erőssé tette.”
A Bizottság védekező pozícióban
Az Ursula von der Leyen vezette EU-Bizottság továbbra is ragaszkodik a Zöld Alkuhoz. De az ellenállás növekszik. Egyre több tagállam figyelmeztet a gazdasági pusztításra. A lengyel képviselő, Patryk Jaki (ECR) a következőképpen fogalmazott:
„A Zöld Megállapodás, az EU történelmének legnagyobb csalása visszavonását és a belső égésű motorok betiltásának visszavonását követeljük.”
A német kormány kénytelen lépni
Berlinben is megingott a régi irányvonal. Lars Klingbeil, az SPD alkancellárja most már „járható útról” beszél, Carsten Schneider (SPD) környezetvédelmi miniszter pedig „kompromisszumról”. A CO₂-kibocsátást a jövőben részben klímasemleges anyagokkal, például zöld acéllal kell kompenzálni. [2]
Az Unió és az SPD emellett három milliárd eurót szánt útépítésre és új vásárlási ösztönzőkre az elektromos autók számára. A tisztán elektromos autók 2035-ig mentesek maradnak a gépjárműadó alól.
Európa kiutat keres az ideológiai csapdából
A kényszerű átalakulás politikája gyorsan veszít támogatottságából. Németország, Lengyelország, Olaszország és Csehország elfordulnak Brüsszel dogmáitól.
Petr Bystron az EU-parlamentben a következőképpen fogalmazta meg a problémát: Európa nem akar többé ideológiai gyámságot, hanem ésszerűséget, technikai szabadságot és bátorságot, hogy ragaszkodjon a bevált dolgokhoz.
Közzétevő csak annyit tesz hozzá: Általános vélekedés Európában úgy a kormány-, mint ellenzéki oldalon, hogy az EU-Bizottságot marslakók ültették nyakunkra, és az idők végezetéig ott vannak. A média is élenjár ennek a tévhitnek az erősítésében. Úgy tűnik, senki sem akarja a választót ráébreszteni: „Csakis a te kezedben van a döntés, te döntesz arról, kik és hogyan tevékenykednek Brüsszelben, Strasbourgban, mellesleg fejedelmi módon megfizetve, ugyancsak a te pénzedből.”
Korábbi, ugyanerről a témáról szóló írásunkban már megjegyeztük, a Fidesz még akkor sem verte nagydobra saját strasbourgi szavazását, ha helyesen szavazott, a balliberális oldal pedig helytelenül. A cikkben taglaltuk ennek lehetséges okait is.
Ugyancsak sajnálatos, hogy még a Brüsszellel szembeforduló államok és politikusok – egy maroknyi kisebbségtől eltekintve – sem kaparják meg az EU-Bizottság viselkedésének ideológiai alapját: „Meg kell védenünk az éghajlatot, különben jaj nekünk.”
Hivatkozás:
[1] Range Extender típusú rendszerek: – kis belső égésű motorral töltik az akkumulátort menet közben. Az Abszurdisztán-díj aranyérmese. Nem kell egyetemet végezni ahhoz, hogy lássuk, a technológiának magasabb a karbonkibocsátása, mint az üzemanyag közvetlen elégetésének. A technológia arra emlékeztet, amikor Kanadában dízelaggregáttal termeltek áramot az akkumulátoros autók töltésére. De mivel az autóban ott van az akkumulátor, az autót megdrágítja, a tulajdonosnak kellemetlenséget okoz, ezért szalonképes. Ami újfent bizonyítja: A klímavédelem nem az éghajlat megvédéséről, hanem a polgárok gyötréséről szól.
[2] A zöldacél ugyancsak egy szörnyszülemény.
2025. október
Közzéteszi:
Király József
okl. vegyészmérnök
Tetszett a cikk? Amennyiben igen, fejezze ki tetszését a részünkre nyújtott támogatással 300 Ft értékben. Bankszámlaszámom: – Király József – 10205000-12199224-00000000 (K&H) A közleményben kérjük megadni: klímarealista. |