Nem áprilisi tréfa: Amikor a gazdaság érrendszerét cementtel töltik fel

Avagy amikor sírásóinknak milliós fizetéseket szavazunk meg

Kinek áll érdekében egy működő gazdaság kivéreztetése?

Európa útjain több százezer kamionszerelvény gurul a nap 24 órájában, hogy az üzletekben friss élelmiszerválaszték várja a vásárlót, a gyárakba odaérkezzenek a nyersanyagok, a késztermékek pedig eljussanak a vásárlóhoz.

2024. április 10-én mi, európai választópolgárok (választott képviselőink útján) megszavaztuk

az új nehéz teherautók CO2-kibocsátásának 45 %-os csökkentését 2030-tól, 65 %-os csökkentését 2035-től, és 90 %-os csökkentését 2040-től.

Az eladott teherautók 90 %-a 2023-ban dízelmeghajtású volt.

Mindez azt jelenti, hogy 2035-től gyakorlatilag nem lehet új, dízelmeghajtású teherautót, kamiont vásárolni.

Az EP honlapja Elfogadott szövegek – Az új nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírások megerősítése – 2024. április 10., Szerda (europa.eu) első olvasatról beszél, ami azt sugallja, az EP még fog a törvényjavaslattal foglalkozni. Az EP szavazásait dokumentáló honlap PV-9-2024-04-10-RCV_EN.pdf (europa.eu) pedig Provisional agreement-ről, azaz nem végleges, időleges megegyezésről beszél.

A jogszabályt 341 IGEN szavazattal, 268 NEM szavazat és 14 tartózkodás mellett fogadták el. Mellette általában a baloldali, liberális tömörülések, ellene pedig a jobboldali pártok szavaztak.

A kamionos áruszállítás megdrágítása, ellehetetlenítése mellett szavazott:

Ara-Kovács Attila – DK

Cseh Katalin – Momentum

Donáth Anna – Momentum

Molnár Csaba – DK
Rónai Sándor – DK

Ujhelyi István – MSZP

Ellene szavazott:

Bocskor Andrea – Fidesz-KDNP:

Deli Andor – Fidesz-KDNP

Deutsch Tamás – Fidesz-KDNP

Gál Kinga – Fidesz-KDNP

Győri Enikő – Fidesz-KDNP

Hidvéghi Balázs – Fidesz-KDNP

Hölvényi György – Fidesz-KDNP

Járóka Lívia – Fidesz-KDNP

Kósa Ádám – Fidesz-KDNP

Schaller-Baross Ernő – Fidesz-KDNP

Tóth Edina – Fidesz-KDNP

Gyöngyösi Márton – Jobbik

Trócsányi László, Gyürk András (Fidesz-KDNP) illetve Dobrev Klára (DK) neve egyik listában sem található, feltehetően nem vettek részt a szavazáson.

A korlátozásokat automatikusan megszavazó balliberális oldal képviselőinek pedig eszükbe nem jutna, hogy avval, hogy ők hetente röpködnek a Budapest-Strasbourg-Brüsszel háromszögben, olyan CO2-lábnyomot produkálnak, ami sokszorosan meghaladja a magyar átlagot. Dehát ez automatikusan jár nekik.

Árulkodó, ahogyan a média, illetve a magyarországi pártok tájékoztatnak. Leginkább sehogysem. Hogy a balliberális oldal szégyenlős egy kicsit a szégyenletes szavazásért, most az uniós parlamenti választások előtti hetekben, érthető.

Érthetetlen viszont a helyzet kezelése a Fidesz részéről. A Fidesz a kérdésben egyhangúan helyesen szavazott. Részéről a helyzet propagandisztikus kihasználása volna a logikus – hacsak nem tudnak valami olyat, amit mi földi halandók nem tudunk. Tehát lehet, hogy a Fidesz alku tárgyáva teszi a kérdést: MI engedünk a kamionok kérdésében, ha TI engedtek egy másik kérdésben.” Persze mindez csak feltételezés e sorok írójának részéről, mint ahogy az is, a Fidesz azért nem akar szélesebb körben a helyes szavazásról tájékoztatni, mert a választók akkor a többi EU parlamenti szavazásnál is elvárnák a tájékoztatást.

Mindenesetre, ha megvalósul az árufuvarozás ellehetetlenítése, ez halálos döfést jelentene az EU gazdaságának – anélkül, hogy a földi átlaghőmérsékletben ez akár századfokokban kimutatható eredményt jelentene. (Az EU lakossága a világ lakosságának nem egészen 6 %-át teszi ki.) A zöld agyrém lobbi 450 millió emberre kényszerítené akaratát, jelentős lépést téve evvel egy gigantikus, Pol Pot-i rendszer irányába.

Klaus Schwab: Semmitek nem lesz, és nagyon boldogok lesztek.

A klasszikus szállóige első fele megvalósulni látszik – semmink nem lesz. A boldogságra egy kicsit még várni kell.

Ne legyenek illúzióink: Ha a jogszabály életbe lép, először is az árufuvarozás minimum a háromszorosára drágul. Mindez soha nem látott mértékű áremelkedést, recessziót generál. Az alternatív meghajtások (akkumulátor, hidrogén) kábításra, vakításra nagyon jók, rendszeres, nagy volumenű szállításra alkalmatlanok. Emellett elviselhetetlen hosszú várakozási időre kell majd számítani egy fuvarmegrendelés teljesítésekor.

Most az uniós választások előtt a lakosságnak meg kell követelnie a politikai paletta minden szereplőjétől: félreérthetetlenül és kötelező érvénnyel valljon színt a kérdésben: támogatja-e a közúti árufuvarozás ellehetetlenítését, vagy minden eszközzel igyekszik azt megakadályozni.

Emlékeztetünk továbbá, mivel kíván még nekünk kedveskedni az EU, illetve  kormány- és ellenzéki pártjaink az EU-mumus mögé bújva.

  1. Autó, mobilitás I.:
    HVG: Autó: 2022. máj. 13. — Jóváhagyta a dízel- és benzinüzemű autók 2035-ös betiltását az illetékes EU-bizottság ..
    Forrás: https://hvg.hu/cegauto/20220513_dizel_benzin_uzemu_autok_betiltas_eu_bizottsag
  2. Autó, mobilitás II.:
    Az EU fog dönteni arról, meddig használhatjuk öreg járművünket. És arról is, mit csinálhatunk utána vele. Pl. nem tarthatjuk otthon, és nem adhatjuk el az EU-n kívülre. (A kis ravasz magyarok még kiokoskodnák, hogy idegen rendszámmal mégiscsak megtarthassák járműveiket.)
    Forrás: https://uncutnews.ch/die-eu-will-ihr-altes-auto-beschlagnahmen-um-die-klimaziele-zu-erreichen/
  3. Lakás, lakhatás
    „2028-tól minden új épületnek kibocsátásmentesnek kell lennie. Ez a követelmény a közhatóságok tulajdonában álló, illetve az általuk használt vagy üzemeltetett új épületekre már 2026-tól érvényes lesz. Amennyiben az műszakilag kivitelezhető és gazdaságilag megvalósítható, napenergiát hasznosító technológiákkal kell ellátni az új épületeket 2028-ig, a jelentős felújításon áteső lakóépületeket pedig 2032-ig.
    Németországban 2026-tól csak a hőszivattyú beépítése engedélyezett, annak rossz hatásfokával és magas költségeivel együtt.
    Forrás: https://klimarealista.hu/mi-az-unios-terv-a-lakasokkal-kapcsolatban/
  4. Ipar, gazdaság
    Az EU drákói változásokat kíván a tagállamokra rákényszeríteni, melyek hatékonyan fogják a 27 tagállam iparát tönkretenni. Mindezt olyan barátságos címkék alatt, mint „Fit for 55” vagy European Green Deal (Európai Zöld Alku). Ezeket olyan brüsszeli, senki által nem választott technokraták erőltetik, akik a múlt század harmincas évei óta nem látott gazdasági összeomlást, tömeges munkanélküliséget fogják előidézni. Olyan iparágakat és szolgáltatásokat visznek a vágóhídra, mint az autógyártás, áruszállítás, áramtermelés, beton- és acélgyártás. Mindezt egy olyan hipotézis jegyében, amelyet soha be nem bizonyítottak, és amelyet az ember okozta globális fölmelegedésnek nevezünk.
    Forrás: https://klimarealista.hu/fit-for-55-eu-green-deal-es-europa-iparanak-lerombolasa/
    Nota bene, a német ipar lerombolása gőzerővel folyik.
  5. Karbonsemlegesség, mint a genocídium eufémikus neve
    EU-Parlament: elengedhetetlen, hogy a 21. század közepéig elérjük a karbonsemlegességet. Ez a cél szerepel a 195 ország és az EU által is aláírt párizsi megállapodásban is.
    Forrás: https://www.europarl.europa.eu/news/hu/headlines/society/20190926STO62270/mit-jelent-a-karbonsemlegesseg-es-hogyan-erheto-el-2050-ig
  6. Mezőgazdaság:
    A holland jobbközép kormány 2019 óta erőlteti a mezőgazdaság metán és nitrogénvegyületei kibocsátásának csökkentését. Olyan vegyületekről beszélünk, amelyek milliomod (metán) és milliárdod (N2O, dinitrogén-oxid) % nagyságrendben vannak az atmoszférában, és amelyek akkor sem okoznának mérhető koncentrációváltozást, ha magunkévá tennénk az IPCC számolási módját.
    Forrás: https://klimarealista.hu/egy-kis-politika-a-holland-regionalis-valasztasok-kapcsan/,
    https://klimarealista.hu/hollandia-dozsa-gyorgy-es-geyer-florian-nyomdokain/
    Ráadásul a Nordstream vezetékek felrobbantása 2022. szeptember 25-26-án 300-500 millió m3 metán atmoszférába történő távozásával egyszer és mindenkorra a Nirvánába küldte a metán-rögeszmét. Az IPCC számításmódja szerint ez 7,5 millió t CO2-kibocsátásnak felel meg. Ennek a gigantikus mennyiségnek az atmoszférába jutása azt kellett volna, hogy eredményezze, hogy a régióban egy óriási termikus gomba képződik a tenger fölött.
    Forrás: https://klimarealista.hu/billenopontokrol-tudost-mimelo-sarlatanokrol/
    A mezőgazdaság tönkretételének másik terepasztala Kanada
    Nemcsak a holland kormány WEF-es kegyencei, hanem a kanadai fővárosban, Ottawában Trudeau miniszterelnök vezetésével is a mezőgazdaság tönkretételére összpontosítanak. Mindezt a Világgazdasági Fórum által támogatott baljós klímapolitika nevében.
    Forrás: https://report24.news/auch-kanadas-regierung-will-die-landwirtschaft-in-den-abgrund-treiben/
  7. Táplálkozás
    A tömegek számára be kívánják tiltani a marhahúst, később, ha nincs komoly ellenállás, a sertés- és baromfihúst is. Mindezt műhússal, rovarevéssel kívánják helyettesíteni. Mivel ezeknek semennyivel nem kisebb a karbonlábnyomuk, egyértelmű, hogy a cél a tömegek sanyargatása.
    Saját gyomrukat pedig a finomabbnál finomabb falatokkal kényeztetik.
    Forrás: https://klimarealista.hu/cop27-hernyo-pondro-larva-szocske-csotany-muhus-mi-volt-az-etlapon/
  8. Repülés
    Csak egyszer három évenként
    Forrás: https://taz.de/Massnahmen-gegen-die-Klimakrise/!5762016/
  9. Mobilitás III.
    Gettó, mint természetes alapállapot. A fantazmagória kiagyalói úgy tervezik a városokat, hogy 15 percen belül mindent el lehessen érni AUTÓ NÉLKÜL, a várost autóval csak különleges engedéllyel lehessen elhagyni.
    Forrás: https://paz.de/artikel/eingesperrt-im-gruenen-ghetto-a8660.html
  10. Gázfűtés
    Az Európa-Tanács és Parlament megállapodott, hogy 2040-ig betiltják a fosszilis tüzelésű kazánokat. Közérthetően fogalmazva: A tűzifa, szén és a földgáz felhasználását.
    Forrás: https://www.portfolio.hu/uzlet/20231210/betiltja-az-eu-a-gazkazanokat-meg-is-van-a-vegso-datum-656847

Természetesen elhisszük, hogy az EU csak a javunkat akarja.

2024. április
Közzéteszi:
Király József
okl. vegyészmérnök

Tetszett a cikk? Amennyiben igen, fejezze ki tetszését a
részünkre nyújtott támogatással 300 Ft értékben.
Bankszámlaszámom: – Király József –
10205000-12199224-00000000 (K&H)
A közleményben kérjük megadni: klímarealista.