– írja az Index a megrögzött, önmagát szuggeráló, szerencsejáték-függőségben szenvedő magabiztosságával. („Igaz, hogy eddig mindenemet elvesztettem, de most fölteszem anyám lakását, és biztos, hogy visszanyerek mindent.”)
De igazságtalanok lennénk, ha csak az Indexet emelnénk ki, gyakorlatilag a magyar médiapaletta teljes választéka követi a pánikkeltő klímanarratívát, és evvel nem lóg ki a sorból a nemzetközi összehasonlításban sem. Feltűnő, hogy gyakorlatilag a világ összes médiaterméke, most 2023 júniusának első-második hetében ugrott a gumicsontra, elővette és leporolta a több évtizedes pánikkeltést: „Végünk van, nyáron jégmentes lesz az Északi sarkvidék. De nincs még minden veszve, ha berzenkedés, tiltakozás nélkül, engedelmes jó alattvalók módjára eltűrjük, hogy adóforintjainkat az állam a feneketlen klímahordóba töltögesse, akkor van még némi remény a termo-armageddontól való megmenekülésre.”
„És az se zavarjon téged öntudatos állampolgár, 21. századi jobbágy, hogy akik ebből a hordóból merítenek, azok röhögnek rajtad, röhögnek a klímarögeszmén, és a közvagyon ellopásának fáradalmait 6000 lóerős dízelmotoros jachtjaikon pihenik ki, magánrepülőgépjeiken röpdösnek ügyeik intézésére, úri passzióként pedig helikopterről vadásznak.”
Nincs ez másképp Németországban sem, ahol az egykor szebb napokat megélt Spiegelt említhetjük, de megismételjük: A Spiegel csak egy a sokszáz főáramú médiatermék közül, amelyek olyan megrögzötten követik a klímapánik narratívát, mintha hinnének benne. Pedig csak pénzt kapnak érte. Az újságokat már rég nem az olvasók tartják el, és a hirdetések is csak részben járulnak hozzá a lap anyagi helyzetéhez. [1] Ráadásul a hirdetők újabban mintha nem termékeik megismertetése, a vásárlóhoz juttatása miatt hirdetnének, hanem a hirdetéseket is destruktív ideológiák népszerűsítésére használják. Persze néha ez balul sül el, mint ahogy a Budweiser amerikai sörgyár Bud Light márkájának legfrissebb reklámkampánya mutatja.[2]
Az Origo, Telex, Mandiner, Portfolio, Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, Népszava, stb. tájékoztatása pontosan leképezi az Index, a Spiegel eljárását. Riogatnak a küszöbön álló klímakatasztrófával, majd amikor ez nem jött be, pár év múlva a felsült prognózist leporolva újrakezdik a riogatást.
Először tehát néhány véletlenszerűen kiválasztott ábrán mutatjuk be, kik a partnerek az aktuális pánikkeltésben:
Nézzük meg ezek után, hogyan riogatott ugyanez a médiagépezet a hazai médiában az elmúlt években;
És a külföldi médiában:
A BBC jelenti 2007 decemberében: az Arktisz jégmentes lesz 2013-ra.
Ugyanazt mondja a National Geographic és a Star-News is 2007-ben: 2012-re jégmentes lehet az Északi sarkvidék.
Merészebben jelzett előre a Daily News 208-ban. Már abban az évben jégmentes lehet az Arktisz.
A National Geographic 2008. szeptemberi kiadása szerint az Északi sarki jég már halálos spirálban van.
Természetesen Al Gore megélhetési (nagyon jól megélhetési) pánikkeltő sem maradhatott ki a huhogásból: Az Északi sark 2014-ben jégmentes lesz.
A Guardian 2013-ban „tudósokra” hivatkozva 2015-re jósolta a sarkvidéki jég olvadása következtében fellépő gigantikus metánkatasztrófát. Nincs tudomásunk róla, hogy 2015-ben a be nem teljesült prognózisok miatt kibillentették volna munkahelyéről Peter Wadhams pánikkeltő professzort. Pedig elérte a billenőpontot.
Nézzük meg ezek után, mi a tényleges helyzet az Északi sarkvidéken. Nos, a Dán Meteorológia Intézet adatai szerint a jégkiterjedés 2022-es adati megegyeznek az elmúlt 5 év átlagértékeivel, helyenként meghaladják azokat. Az idei év első 4 hónapjának adatai pedig még ezt is felülmúlják, csaknem megközelítik az 1981-2010 évek medián értékét.
Ráadásul idén májusban az Északi sarkvidéken 5 °C-kal volt hidegebb az 1958-2002 évek átlagánál.
Hogy ezen 40 év alatt az atmoszféra CO2-koncentrációja 30 %-kal növekedett a Mauna Loa obszervatórium mérései szerint, ismert olvasóink számára.
Úgy tűnik, a klímapánikkeltő gépezet irányítóközpontjában a sokkoló valóságot egy világméretű hazugságkampánnyal próbálják ellensúlyozni.
Cikkünket egy újsághírrel fejezzük be:
A szokatlanul vastag jég nagy kerülőútra kényszerítette az orosz jégtörőhajókat.
Dickes arktisches Eis zwingt russische Schiffe, einen langen Umweg zu fahren
Hivatkozások:
[1] A német kormány 2020-ban 40 millió euróval vásárolt meg számára kedvező cikkeket, kedvező tudósításokat, kedvező kommentárokat elsősorban a gender, klíma, migráció, integráció és egészségügy témában a főáramú sajtó zászlóshajóinál. Mivel a német médiákban is nagyfokú a koncentráció, nyugodtan mondhatjuk, hogy ez a módszer – kedvező hangvétel, kedvező tudósítások megvásárlása – az egész német sajtót jellemzi. És mivel a magyar sajtó hangvétele egy fikarcnyit sem tér el a németétől, bízvást mondhatjuk, a mechanizmusok itt is hasonlók.
Néhány link erről:
Danisch.de » Die endgültige Transformation zur Regierungspropagandaideologiediktaturpresse
Danisch.de » “Mediendienst Integration”
A német kormány álszent módon ezt az eljárást a sajtó függetlenségének erősítésére, az objektív tájékoztatásra fordított kiadásnak nevezi. Újabban már Youtube-csatorna és blogszerkesztők (influencerek) is részesülnek az állami apanázsból. Végső soron az adófizető fizet azért, hogy objektív tájékoztatás helyett kormánypropagandát kapjon.
Mindehhez hozzájön még a média magánalapítványok általi befolyásolása ugyanilyen kaptafára. A módszert – a 2009-es sertésinfluenza-fiaskó után, de már jóval a 2020-as pandémia-hisztéria előtt – tökéletesítették. Mint tudjuk, 2010-ben számos lap kételkedve és kritikusan tudósított úgy a járvány valós mértékéről, mint a csodaszernek kikiáltott Tamiflu tényleges hatékonyságáról.
Egy link példaképp, hogyan befolyásolja a Bill & Melinda Gates alapítvány a német médiát:
Danisch.de » Der SPIEGEL und das amerikanische Geld
[2] A balliberálisok egyik fő jellemzője, hogy abszolút hiányzik náluk az önkontroll. Azt hiszik, tényleg annyi LMBTQ transz és pszichés beteg tolong a társadalomban, mint amennyire médabeli jelenlétükből lehet következtetni. Ezért a gépezet egyik csillaga, egy bizonyos Alissa Heinerscheid, a Budweiser Bud Light márkájának helyettes marketingmenedzsere (Vice President of Marketing) – aki sajtójelentések szerint csak azért kapta ezt a pozíciót, hogy a cég megfeleljen a női kvóták politikai elvárásainak – úgy döntött, hogy a Bud Light sört egy Dylan Mulvaney nevű személlyel reklámozza. Az illetőről tudni kell, hogy férfinak született, mérsékelt színészkarrier után aztán úgymond átoperáltatta magát nővé. (Aki tanult biológiát középiskolai szinten, az tudja, hogy nem léteznek nemátalakító műtétek.) Ilyen minőségben viszont fényes karriert futott be, még a szenilis Joe Biden is fogadta. A reklámkampány viszont nem számolt az amerikai férfi sörfogyasztókkal, akiknek a sör ezután – a szó szoros értelmében – még ingyen sem kellett.
A hivatkozás forrása: Danisch.de » Saures Bier
2022. június
Király József
okl. vegyészmérnök
Tetszett a cikk? Amennyiben igen, fejezze ki tetszését a részünkre nyújtott támogatással 300 Ft értékben. Bankszámlaszámom: – Király József – 10205000-12199224-00000000 (K&H) A közleményben kérjük megadni: klímarealista. |