Mint köztudott, a németországi zöldbalos politikai erők évek óta harcot folytatnak a dízel személygépkocsi ellen. Ez a harc az Egyesült Államokból, Nyugat-Európa és a volt szocialista államok fő szövetségesétől indul ki és gazdasági-politikai indíttatású. A dízelellenes kampány haszonélvezői az elsősorban nagyfogyasztású benzinautókat gyártó amerikai autóipar és a magasabb fogyasztásból hasznot húzó olajipar. A kárvallottak a jó minőségű és alacsony fogyasztású dízelautókat gyártó európai autógyártók, elsősorban a Volkswagen és az amerikai fogyasztók.
A háttérinformációk írásunkhoz előző cikkünkben találhatók.
Nos, néhány hete Németországban hazánkhoz hasonlóan szinte leállt a gazdaság. A belvárosok csendesek voltak, alig gurult egy személyautó.
A szakemberek(?) legnagyobb csodálkozására azonban a belvárosokban mért szennyezőanyag-koncentrációk alig változtak. Bajorországban pl. a Bajor Környezetvédelmi Hivatal (Bayerisches Landesamt für Umwelt) a napokban erősítette meg, hogy Würzburg korábban forgalmas, ma csendes pontjain a légszennyező anyagok koncentrációja alig változott. A dízelautók számára neuralgikus NOx-koncentráció alig csökkent, noha a személyautó-forgalom jelentősen visszaesett.
Úgy tűnik, más – eddig figyelembe nem vett – tényezők nagyobb szerepet játszanak a károsanyag-koncentrációban.
Hasonló a helyzet Stuttgartban, Baden-Württemberg tartomány fővárosában is, illetve minden más német nagyvárosban, ahol van az illetékes hatóságok munkatársaiban még annyi becsületesség, hogy a közvélemény elé tárják meghökkentő mérési eredményeiket. Stuttgartban évek óta azt állítják a zöldbalos politika által megszállt hatóságok (Baden-Württemberg tartomány Környezetvédelmi Intézete, LUBW), hogy a dízel személyautók a felelősek a légszennyezés 80 %-áért. Nos, a lockdown Stuttgartban sem eredményezte a levegő minőségének javulását.
Ez azt jelenti: A dízeljárművek korlátozásának nincs mérhető hozadéka. A ránk erőszakolt nagyszabású koronavírus-kísérlet ezt fehéren-feketén bizonyítja.
Ajánljuk ezt a Levegő Munkacsoport, a Greenpeace és a társadalmat gyötrő egyéb, hazánkban is működő szervezetek figyelmébe.
Az intézkedéseket kierőszakoló német Zöldek így nemcsak az autósok értelmetlen zaklatásáért, hanem az egész autóipar és a kapcsolódó iparágak fölösleges és oktalan vegzálásáért és a gazdasági visszaesésért is felelősek.
Martin Schraag mérnök és méréstechnikai szakember rámutat: A légszennyező anyagok belvárosi koncentrációja döntő mértékben a széljárástól függ, és csak kevésbé a személyautó-forgalomtól.
Schraag utal rá: Hiába cserélődött folyamatosan a dízelállomány az EURO5 és EURO 6 szabványú járművek javára, amelyeknek minimális a károsanyag kibocsátásuk, ez sem mutatkozott meg a belvárosok levegőjének a minőségében.
Az NO2-értékek erős napi ingadozása egyrészt a fűtéstől, másrészt a széljárástól függ.
A zöldbalos irányítású tartományi Környezetvédelmi Intézet (LUBW) hivatalosan semmiről nem tud. Továbbra is abból indulnak ki, a légszennyező anyagok kibocsátásáért a közlekedés, elsősorban a dízelautók a felelősek.
Le fogják vonni a következtetéseket az illetékesek ebből? Rehabilitálni fogják a piszkosnak kikiáltott dízelautót?
Még egy szó a dízelautók okozta, úgynevezett idő előtti elhalálozásokról. A német politikát irányító nagykoalíción belül az SPD kezében van a Környezetvédelmi Minisztérium, amelyet a germanisztikát és politikai tudományokat tanult Svenja Schulze kvótanő vezet. A minisztériumhoz tartozó Környezetvédelmi Hivatal 2014 és 2020 között az anglisztikát és szociológiát tanult, szintén SPD kvótanő Maria Krautzberger vezetése alatt állt.
Nos, az ő hivatali idejére esik az intézet által kiadott ominózus tanulmány, mely szerint a dízelautók, egészen pontosan az NOx-kibocsátás évi 6000 ember idő előtti halálához, illetve egy millió ember megbetegedéséhez vezet Németországban. A józanabb szakemberek rögtön a tanulmány megjelenése után rámutattak ara, hogy az országon belül magasabb az átlagéletkor azokon a területeken, amelyeken magasabb az NOx-koncentráció, mint az idillikusnak kikiáltott vidéki környezetben. Amiből az egyszerű lelkek az SPD-kvótanő politikát követve biztos levonnák a következtetést, hogy az NOx az életet meghosszabbító gyógyelixír.
A mai koronavírus okozta leleplezés végképp helyre tett mindent:
politikai megrendelésre tudósok, doktorok, professzorok által készített, tűzrevalónak sem jó tanulmányokat,
hozzá nem értő pártfunkcionáriusokat,
kvótanőket,
és a sajtó turbóhatását. Érdekes módon ez utóbbi mindig csak a rossz, a lakosságot vegzáló irányba működik.
Itt az ideje, hogy mindezekre itthon is ráfigyeljünk. És a másik tanulság: Ha egy tudományos tanulmánnyal találkozunk, elsősorban józan eszünkre hallgassunk. Az, hogy a politikai megrendelésre készült tudományos tanulmányok készítői ilyen-olyan doktorok és professzorok, csak azt jelenti, az illetők magabiztosak abban, hogy légbőlkapott megállapításaikat soha nem fogják leleplezni. De az élet néha mást hoz.
Végül jelezzük olvasóink felé, nagyon úgy néz ki, hogy a világméretű antropogén CO2-kibocsátás csökkenés ellenére nem csökken a Föld atmoszférájának CO2-tartalma, sőt növekedik (Mauna Loa, 2020 március). Ami azt jelenti, a klíma megmentésére fordított gigantikus összegek feneketlen hordóba történő töltögetése csaláson és ámításon alapult. Mivel nem szeretnénk elhamarkodottan a kérdésben véglegesen állást foglalni, egyelőre figyeljük az értékek további alakulását,és ha egyértelmű trendet tudunk megfigyelni, visszatérünk a témára.
A legfőbb ideje, hogy a koronahisztéria mellett véget vessünk a klímahisztériának is.
* A kivonatban ismertetett számadat levezetése: A kormány által megnevezett 3000 milliárd Ft forrásátcsoportosítást elosztjuk a 45 nappal, amellyel a lockdown (a gazdaság tönkretétele) időtartamára számolunk. Így kapjuk meg a kb. 67 milliárd Ft napi kárösszeget.
Forrás: Stadtluft in Stuttgart: Der Diesel ist es nicht
2020. április
Király József
okl. vegyészmérnök
Tetszett a cikk? Amennyiben igen, fejezze ki tetszését a Reális Zöldek Klub társadalami szervezet részére juttatott támogatásával 300 Ft értékben. Bankszámlaszámunk: 11702036-20584151 (OTP) A Fővárosi Bíróság végzése a társadalmi szervezet nyilvántartásba vételéről itt található. |